Monday, May 18, 2009

Disneyland,Hong Kong pulak..

Salam,

semasa aku berada di Hong Kong,aku seperti mereka yang melancong tidak akan melepaskan peluang untuk berkunjung ke Disneyland of HK.
Apa apapun,aku sediakan beberapa gambar sepanjang aku dan rakan rakan berada disana..
Aku naik MTR untuk ke Disneyland..cantikkan train dia..
WELCOME TO HONG KONG,DISNEYLAND RESORT..

Sebelum masuk,kenalah tunjuk tiket dulu..hehe..Inah,akhirnya,apa yang u impikan,menjadi kenyataan setelah berjaya masuk ke Disneyland,Hong Kong..

Untuk gambar yang kat atas ni,thanks to Malim sebab berjaya menjadi orang yang pertama berjumpa dengan wanita-wanita cantik yang kat atas..kalau tak sebab dia,mungkin kami kena beratur untuk menunggu giliran..hehe..
Sebelum terus menjelajah,kenalah ambik maps dulu..nanti,tak pasal2,sesat pulak..

Nampak kegembiraan dari riak wajah Inah..apa yang inah tunjuk tu??ooo rupanya,"SHARE UR MAGICAL DISNEY MOMENTS..AND LIVE HAPPILY EVER AFTER"..

Gambar yang ada kat bawah ni,agak lucu jugak..macam budak-budak kan kitorang..hehe..

Gambar yang kat bawah ni,tengah beratur untuk menonton wayang secara 3D..memang menarik..sampai 4 ke 5 kali kami menonton..dalam pada menonton,kami juga dapat merehatkan kaki setelah penat berjalan..

Gambar-gambar yang kat bawah ni,korang layan la sendiri k..

Gambar yang kat bawah ni pulak adalah semasa perarakan..memang perarakkan ini penuh dengan warna warni..superb wokey..
Jam menunjukkan pada pukul 6 petang..so,teater pun bermula..pukul 5.45,didepan dewan teater dah penuh orang yang beratur..sepanjang teater berlangsung,aku ada jugak menangkap gambar..so,tengoklah kat bawah ni..memang mantap..

Gambar yang kat bawah ni pulak,aku tak tau nak terangkan macam mana..tapi memang menarik..bertuah mereka yang menjadi kanak kanak pada abad ini..tiba tiba kan aku..menyimpang sudah..hehe..
Pada sebelah malamnya,setelah penat berjalan dan menjalani aktiviti yang menarik,kami singgah sebentar di kedai-kedai yang ada menjual cenderahati untuk kenang kenangan sementara menunggu detik jam 8.15pm kalau tak silap kerana letupan bunga api akan diadakan tanda penutup..
Gambar yang kat bawah ini adalah gambar sebelum dan selepas bunga api diletupkan..memang detik ini paling menarik dan segala keletihan hilang begitu sahaja tatkala menyaksikan pertunjukkan bunga api yang penuh dengan warna warni..
Gambar yang kat bawah ni pulak,saje nak bergambar..hehe
So,begitulah cerita aku sepanjang aku berada di Disneyland,Hong Kong..Nanti,aku akan update lagi..

6 comments:

  1. best aiehh!! Insya Allah akan dipermudahkan juak utk lawat HK kelak :) aminnn.....

    ReplyDelete
  2. waaah..gambo2 meletops :D

    ReplyDelete
  3. iskk..cantik gile hong kong ni..bile la nak jejak

    ReplyDelete
  4. tetaaaapppppp...... pics melethop!

    ReplyDelete
  5. Rymee suhaili - Thanks for the comment..isyaAllah,pasti suatu hari kelak u berjaya untuk melawat HK..AMIN..

    inah - meletops?yelah,mesti la meletops lebih lebih lagi inah yang jadi modelnya..hehe..

    ReplyDelete
  6. Mrs.Sheikh - hi..hong kong memang cantik gila dan bersih..bila nak jejak tu rasanya kalau ada perancangan yang baik dan teratur,rasanya boleh kot..:)

    Abg Rush Murad - thanks abg..gambar yang melethops atas didikan abg jugak..betul tak?:)

    ReplyDelete